Efter 13 år – Danmark er igen europamester

Danmark slog Tyskland 34-27 i EM-finalen og vandt sit første EM-guld siden 2012. Håndboldnationen jubler.
Foto: EHF/kolektiff

Af Danturk.com

Danmark er igen på toppen af europæisk herrehåndbold. Søndag aften blev det danske herrelandshold europamestre for første gang siden 2012 efter en overbevisende 34-27-sejr over Tyskland i EM-finalen.

Finalen blev spillet i et kogende Boxen i Herning, hvor danske fans skabte en elektrisk stemning. Med en sejr på syv mål efterlod Danmark ingen tvivl om styrkeforholdet og satte et kraftigt punktum for EM-turneringen.

Med EM-guldet føjer Danmark endnu en titel til samlingen og står nu som regerende europamester, verdensmester og olympisk mester på samme tid – en præstation, der understreger Danmarks dominans i international håndbold.

Glæden var ikke til at tage fejl af. Over hele landet eksploderede jubelen, da slutfløjtet lød, og Danmarks rød-hvide farver lyste op i gader, barer og private hjem.

Danmark har tidligere vundet EM i 2008 og 2012 – og med triumfen i 2026 cementerer herrelandsholdet sin plads på håndboldens trone.

Indtast din e-mail-adresse her

Jeg vil gerne modtage nyhedsbreve fra netavisen Danturk.com direkte i min indbakke. Nyhedsbrevene giver et nyhedsoverblik og kan selvstændigt eller sammen med nyhedsoverblikket indeholde relaterede abonnementsfordele, produktnyheder, konkurrencer og tilbud. 

Det er til enhver tid muligt at framelde sig nyhedsbrevene i selve mailen. Privatlivspolitik.

Vi spammer ikke! Læs vores privatlivspolitik hvis du vil vide mere.

LÆS:  Tyrkiet kræver hovedet af den romerske kejser Severus' statue fra Danmark 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *