Danmark slog Tyskland 34-27 i EM-finalen og vandt sit første EM-guld siden 2012. Håndboldnationen jubler.

Af Danturk.com
Danmark er igen på toppen af europæisk herrehåndbold. Søndag aften blev det danske herrelandshold europamestre for første gang siden 2012 efter en overbevisende 34-27-sejr over Tyskland i EM-finalen.
Finalen blev spillet i et kogende Boxen i Herning, hvor danske fans skabte en elektrisk stemning. Med en sejr på syv mål efterlod Danmark ingen tvivl om styrkeforholdet og satte et kraftigt punktum for EM-turneringen.
Med EM-guldet føjer Danmark endnu en titel til samlingen og står nu som regerende europamester, verdensmester og olympisk mester på samme tid – en præstation, der understreger Danmarks dominans i international håndbold.
Glæden var ikke til at tage fejl af. Over hele landet eksploderede jubelen, da slutfløjtet lød, og Danmarks rød-hvide farver lyste op i gader, barer og private hjem.
Danmark har tidligere vundet EM i 2008 og 2012 – og med triumfen i 2026 cementerer herrelandsholdet sin plads på håndboldens trone.
